Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش ماشيني ، قالي كاشان ، لكه ، شستشو فرش ماشيني ، قالي كاشان ، لكه ، شستشو

فرش افشان کاشان

لكه هاي فرش ماشيني رو خودتان پاك كنيد

لكه هاي فرش ماشيني رو خودتان پاك كنيد

باتوجه به اينكه فرش ماشيني در همه خانه ها وجود دارد يكي از عواملي كه ممكن است تقريبا همه آن را تجربه كرده باشند، افتادن لكه بر روي فرش مي باشد. اين افتادن لكه در ذهن فرد اين سوال را ايجاد مي كند كه آيا مي توان با استفاده از تكنيك هايي لكه را تميز كرد يا خير؟

به همين منظور در اين مقاله مي خواهيم به پاك كردن انواع لكه بر روي فرش ماشيني بپردازيم و نكاتي كه در اختيار شما قرار مي دهيم حتما براي شما كاربردي و مفيد واقع خواهند شد. پس با ما همراه شويد و از اطلاعاتي كه در اختيارتان قرار مي دهيم براي برگرداندن فرش و يا قسمتي از آن به حالت قبلي، نهايت استفاده را ببريد.

پاكسازي انواع لكه بر روي فرش ماشيني
شما براي اينكه بتوانيد به صورت كامل از شر لكه هايي كه بر روي فرش ماشيني هستند، خلاص شويد مي توانيد از برخي محلول هايي كه در هر خانه اي پيدا ميشوند استفاده برده و لكه ها را به صورت كامل از بين ببريد.

هر لكه را مي توانيد با استفاده از يك نوع تركيب محلولي خاص، پاكسازي كنيد كه براي انكار بايد كمي اطلاعات درباره تركيب هايي كه ميتوانند انواع لكه را بر اساس آن ماده پاك كنند، داشته باشيد. اين اطلاعات را در اختيار شما قرار مي دهيم و تقريبا محلول ها و يا تركيب هايي كه معرفي مي كنيم براي پاك كردن رايج ترين نوع لكه ها است كه ممكن است روي فرش ماشيني شما بريزد.

انواع لكه هاي رايج بر روي فرش عبارتند از:

·        لكه چاي و تميز كردن آن روي فرش
يكي از رايج ترين نوشيدني هايي كه در هرجا و هر مكاني مي توان به آن دسترسي داشت، نوشيدني معروف چاي مي باشد. بديهي است كه بگوييم كه يكي از رايج ترين لكه هايي كه روي فرش هاي ماشيني مي ريزد، همين لكه چاي مي باشد. بارها شده است با اين مشكل مواجه شده باشيد، اما نمي دانيد كه بايد چكار كنيد.

برخي ها فوري ميخواهند با استفاده از دستمال، لكه را از بين ببرند كه اين كار نه تنها فايده اي ندارد بلكه سبب پخش شدن لكه هاي چاي بر روي سطح نخ خاب فرش مي گردد. بهترين راه اين است كه با استفاده از كمي شامپو فرش و آب داغ، محلي كه بر روي آن لكه چاي ديده مي شود را شستشو دهيد و سپس محل را با استفاده از يك پارچه نخي سفيد، خشك نماييد.

برخي ها براي اينكه محل شستشو شده زود تر خشك شود، از سشوار استفاده مي كنند اما ما توصيه مي كنيم براي سالم تر ماندن فرش، بگذاريد خودش خشك شود.

همچنين اگر توانايي نداريد كه همين الان شستشوي فرش را انجام دهيد يا وسواس داريد كه در يك فرصت مناسب، شستشوي محل را انجام دهيد، توصيه مي كنيم براي اينكه لكه كهنه نشود، مقداري نمك درشت يا صنعتي روي آن قسمت بريزيد. اين كار سبب مي شود كه نمك ها بتوانند، لكه هاي چاي را جذب كنند و اجازه ندهند كه لكه كهنه شود.

·        لكه هاي كهنه و تميز كردن آن بر روي فرش
يك توصيه به شما ميكنيم، اينكه هيچ وقت نگذاريد لكه هايي كه بر روي فرش شما مي ريزند، كهنه شوند. به اين دليل كه هم پاك كردن آنها سخت خواهد شد و هم اينكه ممكن است بعد از پاك كردن لكه هم برخي از اثرات آن بر روي فرش شما باقي بماند.

يكي از بهترين محلول هايي كه مي تواند براي پاك كردن لكه هاي قديمي مورد استفاده قرار بگيرد، محلول آمونياك است. آمونياك علاوه بر اينكه مي تواند به پاكسازي لكه به شما كمك كند، باعث براق شدن نخ هاي خاب فرش هم خواهد شد، چون اين قابليت را دارد كه به شدت فرش هاي شما را برق بيندازد.

در مورد استفاده از آمونياك بايد اين نكته را بدانيد كه به علت توليد گاز هاي سمي به هيچ عنوان از تركيب آمونياك با مواد شيميايي قوي استفاده نكنيد. همچنين در هنگام استفاده از اين ماده شوينده براي از بين بردن لكه روي فرش ماشيني حتما روي مجاري تنفسي مثل بيني و دهان خود را بپوشانيد تا گازهاي سمي وارد سيستم تنفسي شما نشود. و سعي كنيد به هيچ وجه مايع بر روي صورت و يا دست هاي شما نريزد كه براي اينكار مي توانيد از دستكش استفاده نماييد.

·        پاك كردن لكه تخم مرغ روي فرش
منظور از لكه تخم مرغ، همان لكه اي است كه بر اثر ريختن مايعات داخل تخم مرغ خام ايجاد مي شود. براي از بين بردن اين نوع لكه اصلا نيازي نيست نگران باشيد و مي توانيد با استفاده از سركه سفيد و آب ولرم، لكه را به صورت كامل از بين ببريد. در صورتي كه هنوز هم از اثرات اين لكه مشاهده مي شود، مي توانيد از صابون هم استفاده كنيد تا به صورت كامل هاله ايجاد شده روي فرش بر اثر تخم مرغ را از بين ببرد.

·        تميز كردن لكه نقاشي از روي فرش
براي پاك كردن لكه نقاشي كه معمولا از جوهر هاي رنگي و يا رنگ هاي شيميايي ايجاد مي شود، از سركه سفيد استفاده نماييد. معمولا ممكن است اين لكه در هنگام رنگ آميزي قسمتي از خانه و يا بازي كردن بچه ها با وسايل رنگ آميزي ايجاد شود. قبل از آن اين نكته را رعايت كنيد كه اجازه ندهيد لكه ها قديمي شوند. سپس سركه سفيد را مي توانيد با مقداري آب ليمو به صورت جدا جدا بر روي لكه استفاده نماييد و نتيجه آن را ببينيد.

·        پاك كردن لكه شربت بر روي فرش
براي اينكه بتوانيد لكه شربت كه معمولا چسبناك است بر روي فرش اقدام كنيد بايد مواردي چون نمك، سركه سفيد، بطري افشان كننده، حوله سفيد و اتو را لب دست بگذاريد. حال مي توانيد نمك را روي لكه بريزيد و سپس سركه را روي لكه افشانه نماييد. بعد از اينكار تا مي توانيد سعي كنيد با استفاده از دستمال هاي جذب كننده ( بدون اينكه فرش را بماليد ) مقدار اضافي شربت را بيرون بكشيد و اين كار را تا موقعي ادامه دهيد كه مطمئن شويد فقط لكه اي از شربت بر روي فرش باقي مانده است.

حال نوبت اين است كه حوله سفيد را گذاشته و اتو را بر روي آن بگذاريد. البته بايد محلول سركه و نمك را روي لكه ريخته باشيد. به هيچ عنوان از حوله رنگي استفاده نكنيد و هنگام استفاده از اتو با حرارت بالا، سعي كنيد كه به هيچ وجه اتو ثابت نماند. سركه مي تواند با اين حرارت با لكه هاي چسبناك شربت مخلوط شده و با يك دستمال پاك شود.

در صورتي كه اين لكه هنوز وجود دارد، مي توانيد اين عمليات را دوباره تكرار كنيد و از آن نتيجه بگيريد. يادتان باشد كه به هيچ عنوان فرش را با حرارت مستقيم اتو تنها نگذاريد!!!!

·        پاك كردن لكه آبميوه بر روي فرش
پاك كردن لكه آبميوه بر روي فرش ماشيني در صورتي كه تازه باشد، بسيار راحت تر از لكه شربت است. براي تميز كردن اين لكه مي توانيد از همان محلولي كه براي لكه شربت هم استفاده كرديم، استفاده نماييد. اگر لكه قديمي است كه مي توانيد از آمونياك به تنهايي استفاده نماييد و لكه را از بين ببريد، اما توصيه اي كه بار ها در اين متن به آن اشاره كرده ايم، اين است كه تا هنگامي كه لكه تازه است به جنگ با آن برويد.

·        پاك كردن لكه لوازم آرايشي از روي فرش
براي اينكه به آساني از شر لكه مواد آرايشي براي روش فرش خود راحت شويد، بهتر است از رنگ بردار ها استفاده نماييد. اين مواد مي توانند به خوبي لكه ايجاد شده در اثر ريختن لوازم آرايشي، رنگ مو، لاك و غيره را از بين ببرند.

·        پاك كردن لكه آدامس بر روي فرش هاي ماشيني
يكي از لكه هاي رايج كه ممكن است بر روي فرش، قالي و گليم بريزد، همين لكه آدامس است. آدامس به اين خاطر كه داراي خاصيت چسبندگي و كشساني است، ممكن است شما را براي تميز كردن اذيت كند. ولي ترفندي هست كه به شما كمك مي كند بدون باقي ماندن لكه بر روي فرش، كل آدامس را از فرش برداريد.

براي اين كار بهتر است كمي يخ را در پاكت فريزر قرار دهيد و سپس با استفاده از اين پاكت يخ، آدامسي را كه به صورت خميري در آمده است، به شكل منقبض درآوريد. فلسفه استفاده از يخ اين است كه مي تواند با انتقال سرماي خود به آدامس سبب منقبض و يا جمع شدن آن شود. و سپس شما مي توانيد آدامس را از روي فرش برداريد.

براي نتيجه گيري بهتر هر طرف آدامس را با يخ سرما بدهيد تا خوب بتواند خودش را جمع كرده و شما آن را از فرش جدا كنيد.

·        پاك كردن لكه نيكوتين و تنباكو روي فرش
يكي از موثر ترين مواد براي پاك كردن لكه هاي نيكوتين و تنباكو، گليسيرين است. براي اينكه بتوانيد لكه را پاك كنيد مقداري گليسيرين را بر روي لكه ايجاد شده مي ريزيد و سپس به آرامي و با استفاده از يك دستمال مرطوب آن را پاك مي كنيد. لازم به ذكر است كه با مالش دادن لكه سبب پخش شدن آن خواهيد شد، پس بهتر است فقط به صورت چرخشي و آرام دستمال را بر روي لكه قرار داده و لكه را به آرامي پاك كنيد. در صورتي كه هنوز مقداري از لكه باقي مانده است، مي توانيد اين فرآيند را دوباره و سه باره تكرار كنيد تا به صورت كامل لكه و اثرات آن از بين برود.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/6/26 ساعت: ۱۱ توسط:bestcarpet :